Boganmeldelse: omtanke narcissisme | DK.Superenlightme.com

Boganmeldelse: omtanke narcissisme

Boganmeldelse: omtanke narcissisme

Mens udvikle en oplysningskampagne for identifikation og behandling af psykisk vold for nonprofit jeg arbejder med, jeg dykkede dybt ind forske personlighedstræk og lidelser, der bidrager til den dynamiske af psykisk vold. Jeg læste al den litteratur jeg kunne få mine hænder på. Noget af det var rettet mod mental sundhed fagfolk. Nogle var heartwrenching personlige konti hos dem, der har været til narcissist helvede og tilbage. Mens der er ingen mangel på bøger om narcissisme, meget få af dem er velegnede til de narcissister selv. Endnu færre af dem tilbyder håb.

Rethinking Narcissisme: Bad - og overraskende god - Om Feeling Special kan anbefales til dem, der beskæftiger sig med narcissister, og dem tror, ​​de er narcissister, og spekulerer på, om der er håb. Den håndterer emnet medfølende og empathetically uden at ofre realisme.

Craig Malkin, en Harvard psykolog, starter bogen ved at tage os med på en rejse tilbage til det gamle Grækenland. Han fortæller legenden om Narcissus, den prototypiske narcissist, og Echo, indbegrebet selvstændige abnegator. Dr. Malkin semantiske tilgang gør hele forskellen. Ved rebranding narcissisme som ”følelse speciel,” depathologizes han det og åbner dørene for at diskutere, hvordan narcissisme kan både være sund og nødvendig i moderate mængder. Han opfandt udtrykket ”Echoists,” opkaldt efter den selvudslettende Echo af legenden, at beskrive dem, der tænker for lidt på sig selv.

Dermed legenden om Echo og Narcissus blev en advarende fortælling. Udtænke narcissisme på et spektrum, som vi kan glide op eller ned i stedet for et fast personlighedstræk giver håb for alle. Dette, tror jeg, er den mest nyttige holdning til mental sundhed fagfolk søger at informere patienterne om håndtering af smertefulde selv-involvering, både deres egne og deres kære.

Dr. Malkin påstand er, at usund selv-engagement manifesterer i to forskellige patologier: for meget af det (Elendighed narcissister), og for lidt af det (. Den bane i Echoists) Mellem Echoists og narcissister ligger sund narcissisme. Forfatteren ofte påpeger, at blidt bevæger sig langs spektret, uden at glide hele vejen til at blive en selvstændig virkningsløs Echoist, er vigtigt. Hans budskab giver håb og retning for folk i begge ender af spektret, hvis de ønsker at ændre.

Den nuancerede narcissisme test indgår i bogen løser det ældgamle problem pathologizing overdrevent selv involveret mens peger ikke ud til den alt for selvudslettende, at deres adfærd åbner dørene for deres offergørelse. Denne holdning er den bemyndigelse vej ud af et voldeligt forhold. Ofte hører jeg kvinder i vores støttegrupper siger, at de handler, som de er, fordi de er ”slags.” Jeg hører disse kvinder siger, at det er deres ansvar at ”suge den op” og ”tage en for holdet." Dæmonisere narcissister trøster deres ofre, men hjælper ikke dem ud af problemer.

Den del, der følger dykker ind i rødder og fremstilling af narcissister og Echoists og deres operant overbevisninger - ”ikke være almindelige” og ”ikke drømme stort,” hhv. Den indeholder også en grundig diskussion af dynamikken i relationer blandt mennesker med varierende grader af narcissisme.

Del III har masser af oplysninger om og analyser af de advarselstegn på usund narcissisme. To kapitler er dedikeret til at beskrive interventioner rettet mod at håndtere narcissister, og rationalet bag dem. Begge kapitler er i samme ånd: hvad man skal gøre for at give sig selv, hvor meget til at prøve, og derefter hvordan man kan identificere, når det er tid til at kalde det afsluttes. Dr. Malkin råd er nyttigt, følsom og professionelle. Forfatteren rette understreget vigtigheden af ​​at føle følelsesmæssige og psykologiske sikkerhed, inden du forsøger at engagere narcissist i en ændring samtale.

Min eneste bekymring er, at de forbehold og advarsler, han giver er fastlagt utilstrækkeligt. Denne vigtige oplysninger er placeret midt i den regulære stykke tekst og kan nemt tilsløret. Mange mennesker scanning materiale på udkig efter ”svarene” gennem læsning undertekster og første sætninger i punkt, og så de måske ikke mærke forudsætningerne for forsøg på reparation.

Jeg håber, der vil blive vist vægt på at føle psykologisk sikkerhed fremtrædende plads i fremtidige udgaver, enten ved at lægge dem i en kasse, citat billedtekst, eller bare gennem en alternativ formatering formular. Måske er jeg alt for bekymret og nedladende af læsere, men når det kommer til ofre modstå misbrug tænker de kan ændre deres misbruger adfærd, ville jeg hellere fejle på siden af ​​forsigtighed.

Del IV er propfyldt med praktiske tips og håb-inspirerende beskeder. Dens tema er ”fremme en sund narcissisme.” De anbefalede forældre praksis er både omfattende og fast forankret i teorien. En af de sande perler af den bog, som vil vise sig nyttige for enhver mental sundhed kliniker er kapitlet om den sunde brug af sociale medier. Forfatteren giver et overblik over de seneste undersøgelser af samspillet mellem sociale medier og narcissisme og tips om, hvordan man bruger sociale medier til at fremme følelsesmæssige trivsel.

Blandt alle de bøger, der er blevet offentliggjort om emnet i de seneste 10 år, Rethinking Narcissisme: Bad - og overraskende god - Om Feeling Special skiller sig ud som en konkret skal-læse.

Post Daglige relationer

Måske er det ikke Attention Deficit Hyperactivity Disorder: Del 2